Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

МЕТОДИ ПРОСУВАННЯ САЙТУ В ПОШУКОВИХ СИСТЕМАХ ТА СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

до лабораторної роботи № 8

з дисципліни

«Технології електронної комерції та Інтернет-маркетингу»

для студентів з галузі знань 12 спеціальностей 122 «Комп’ютерні науки та інформаційні технології» та 124 «Системний аналіз»


Затверджено

на засіданні кафедри інформаційних систем та мереж

Протокол №__ від _____.2017 р.

Львів-2017


Методи просування сайту в пошукових системах та соціальних мережах: Методичні вказівки до лабораторної роботи № 8 / Укл.: В.А. Висоцька. – Львів: Видавництво Національного університету ”Львівська політехніка”, 2017. – 16 с.

Укладачі

                                      Висоцька В.А., к.т.н., доцент

                           

 

Відповідальний за випуск Литвин В.В., д.т.н., професор

Рецензенти     Верес О.М., к.т.н., доцент

                          Чирун Л.В., к.т.н., доцент

                          Берко А.Ю., д.т.н., професор


Мета роботи: ознайомитись з методами просування сайтів в пошукових системах та соціальних мережах.

  1. Теоретичні відомості
  2. 1.Оптимізація для пошукових систем[ред. • ред. код]

Пошукова оптимізація сайту або ж SEO (англ. search engine optimization) — процес коригування HTML-коду, текстового наповнення (контенту), структури сайту, контроль зовнішніх чинників для відповідності вимогам алгоритму пошукових систем, з метою підняття позиції сайту в результатах пошуку в цих системах за певними запитами користувачів. Чим вище позиція сайту в результатах пошуку, тим більша ймовірність, що відвідувач перейде на нього з пошукових систем, оскільки люди зазвичай йдуть за першими посиланнями.

  1. 1.1.Основні напрямки роботи[ред. • ред. код]

Пошукова система враховує такі параметри сайту при обчисленні його релевантності:

  • частотаключових слів: складніалгоритмисучасних пошукачів дозволяють проводити семантичний аналіз тексту, щоб відсіяти пошуковий спам, коли ключове слово зустрічається дуже часто (більше 7-8 відсотків від всього вмісту) або дуже рідко (1-3 %) на сторінці. Оптимальна щільність ключових слів: 5-7 % від текстового вмісту веб-сторінки, при цьому ключові слова (фрази) повинні зустрічатися в тексті як мінімум 3-4 рази;
  • індекс цитування сайту, або кількість веб-ресурсів, що посилаються на даний сайт; багатьма пошукачами не враховуються взаємніпосилання(один на одного), також важливо, щобпосиланнябули з сайтів схожої тематики, що і розкручуваний (оптимізовуваний) сайт.

Відповідно, всі чинники, що впливають на положення сайту у видачі пошукової системи, можна розбити на зовнішні і внутрішні. Робота по оптимізації включає роботу:

  • з внутрішніми чинниками які знаходяться під контролем власника веб-сайту) — приведення тексту і розмітки сторінок у відповідність з вибраними запитами, поліпшення якості і кількості тексту на сайті, стилістичне оформлення тексту (заголовки, жирний шрифт), поліпшення структури і навігації, використання внутрішніх посилань;
  • зовнішніми чинниками — обмінпосиланнями, реєстрація в каталогах та інші заходи для підвищення і стимулювання кількості і частотипосиланняна ресурс.

Пошукова оптимізація може послужити постійним джерелом збільшення кількості відвідувачів (90 % користувачів знаходять нові сайти через пошукові системи; 55 % онлайн покупок і замовлень здійснюються на сайтах, знайдених через пошукові системи). Високий рівень довіри до пошукових систем дозволяє отримати великий відсоток конвертації відвідувачів в покупців, а вартість залучення одного відвідувача мінімальна.

Люди, які потрапляють на сайт через пошукові системи це цілеспрямовані користувачі мережі, які вже сформували свої інтереси і шукають саме той товар (послугу), який Ви пропонуєте; саме тому пошукова оптимізація є джерелом найякісніших відвідувачів для Вашого сайту. Роботи з позиціонування сайту в пошукових системах — це один з найважливіших заходів щодо залучення цільової аудиторії. До найпопулярніших українських і світових пошукових систем належать Google, Яндекс, Yahoo, Особа, що проводить роботу по оптимізації веб-сайтів, називається оптимізатором (SEO-Manager).

  1. 1.2.Чинники, що впливають на видачу

Основними чинниками, які впливають на видачу в результатах пошукових систем є:

  • внутрішня оптимізація сторінки;
  • технічна оптимізація сайту (використовувана CMS, чистота коду, швидкість завантаження сайту, мобільна версія тощо);
  • якісні зовнішніпосиланняна сайт;
  • вік сайту;
  • наявністьключових слівв адресі сайту
  • Соціальні сигнали;
  • Поведінковий фактор.

До факторів, що знижують рейтинг сайту, належать:

  • НЕунікальний контент (статті, новини тощо);
  • технології, які пошукові машини розглядають як спам;
  • надлишкове число зовнішніх посилань, або посилання на неякісні сайти;
  • фрейми;
  • накрутки поведінкових факторів;

З появою і розвитком пошукових систем (пошуковиків) в середині 1990-х з'явилася і оптимізація. Перші SEO-технології передбачали коригування внутрішнього наповнення (контенту) та мета-тегів. Внаслідок цього високі місця у пошуку стали отримувати сайти, котрі не містили корисного змістового навантаження, а лише популярні пошукові запити.[1] У той час пошуковики надавали великого значення тексту на сторінці та іншим внутрішнім чинникам, якими власники сайтів могли легко маніпулювати. Це призвело до того, що у видачі багатьох пошуковиків перші декілька сторінок зайняли так звані «сайти-смітники», що різко знизило якість роботи пошуковиків і спричинило занепад багатьох із них. З появою технології PageRank більшої уваги стали приділяти зовнішнім чинникам, що допомогло Google вийти в лідери пошуку у світовому масштабі, ускладнивши оптимізацію за допомогою одного лише тексту на сайті.

Проте оптимізація розвивається разом з пошуковиками, і в сучасних результатах пошуку можна бачити все більше і більше комерційних сайтів з штучно роздутою популярністю, особливо за комерційно привабливими запитами. Одіозними прикладами таких запитів, за якими навіть іноді проводяться змагання оптимізаторів, є, наприклад: «створення сайтів» в УАнеті, або «создание сайтов» в РУнеті тощо. Зараз стало актуальним проводити конкурси з просування на провідні позиції популярності запитів, яких не існує у дійсності (тобто створених спеціально для змагання), тим самим даючи всім рівні умови.

  1. 1.3.Релевантність та ранжування

Пошукові системи ранжують сайти в пошуковій видачі по певному коефіцієнту релевантності ключовому запиту. Якщо власник сайту, розмістивши ту чи іншу інформацію не забезпечив контент потрібним рівнем релевантності темі, тоді така сторінка на думку пошукової системи не заслуговує бути в ТОП пошукової видачі. Є більш як 200 факторів ранжування, які використовуються SEO-оптимізаторами для просування сайтів. Складаючи мозаїку з тих самих 200-т факторів, можна отримати високоякісний сайт, який буде відповідати вимогам пошуковимх систем.

  1. 1.4.Методи оптимізації

Методи оптимізації можна розділити на три класи, проте останні події у світі пошукових систем дають зрозуміти, що це розділення вельми умовне — будь-яка маніпуляція певними параметрами сайту може бути розцінена пошуковиком як украй небажаний вплив на його результати. Так, будь-яка спроба маніпулювання пошуковими результатами прямо заборонена в ліцензії на використання пошукової системи « Яндекс». «Білі» оптимізатори і маркетологи користуються рекомендаціями Яндекса по створенню "хороших " сайтів . Таким чином вони просувають сайт, не порушуючи правил пошукових систем. Методи зовнішньої пошукової оптимізації:

  • Реєстрація в самостійних каталогах. Вона може здійснюватися вручну або за допомогою спеціальних ресурсів;
  • Реєстрація в каталогах пошукових систем, таких як Top-100,DMOZ(AOL), Апорт,Yahooтощо;
  • Обмін посиланнями. Існують декілька способів обміну — прямий, взаємний, односторонній (покупка посилань);
  • Розміщення статей;
  • Соціальні мережі;
  • Прес-релізи;
  • Активна діяльність на тематичних блогах;
  • Розмішення новин на сайтах-новинниках, таких якBuzzFeed,Redditтощо;
  • Створення та ведення блогів.
  1. 1.5.Біла оптимізація

Біла оптимізація — оптимізаторська робота над ресурсом без застосування офіційно заборонених кожною пошуковою системою методів розкручування ресурсу — без впливу на пошукові алгоритми сайтів. Вона включає в себе роботу над самим сайтом, тобто над його внутрішньою навігацією і вмістом, і роботу з зовнішнім середовищем сайту, тобто просуванням цього сайту шляхом оглядів, прес-релізів, реєстрації в соціальних закладках, партнерських програм тощо із зазначенням посилань на сайт. Слід зазначити, що навіть якщо який-небудь метод оптимізації не є офіційно забороненим, це не означає, що його можна застосовувати.

  1. Сіра оптимізація

До сірої пошукової оптимізації можна віднести додавання великої кількості ключових слів в текст сторінки, часто з втратою прочитності для людини, наприклад: «Масло масляне, тому що в ньому є похідні від масла масляні жири». Проте в деяких випадках при використанні сірої оптимізації допускається помилка під назвою переоптимізація[2], що призводить до переходу з сірої оптимізації в чорну. По суті, оптимізація полягає спочатку в підборі ключових запитів для конкретної веб-сторінки, визначенні розміру цільового "SEO-тексту " і необхідної частоти ключових слів у ньому, а потім у формулюванні пропозицій і фраз, які містять кількаразове повторення ключових запитів певну кількість разів у різних відмінках, однині та множині, а також різних формах дієслів. Ці параметри можуть потім коригуватися за результатами видачі пошукових систем. При цьому завдання SEO-копірайтера — написати оригінальний текст таким чином, щоб подібна оптимізація була якомога менш помітна «живому» читачеві (і зокрема асесору пошукової системи). У випадку неправильно поставленого технічного завдання, копірайтер може випадково переоптимізувати статтю. Пошукові системи побачивши таку — видалять з індексу ще до того, як вона попаде на очі асесору. Широко застосовується також включення ключового запиту в HTML-теги title, h1, атрибут meta keywords. Інший приклад сірої оптимізації — дорвей без редіректу, коли при потраплянні на дорвей не відбувається автоматичного перенаправлення на сайт, який просувають. Сіра оптимізація відрізняється від чорної тим, що вона офіційно не заборонена, але її використання все одно може бути розцінене як неприродне завищення популярності сайту. Деякі пошукові системи, наприклад, Google, можуть тимчасово або назавжди заблокувати такий сайт. Тобто, остаточне рішення про те, чи є методи просування законними чи ні, приймає фахівець — модератор пошукової системи, а не програма.

  1. Чорна оптимізація

До чорної оптимізації відносяться всі методи, які суперечать правилам пошукових систем. Серед них можна виділити наступні: використання дорвеїв (сторінок і ресурсів, створених спеціально для роботів пошукових систем, найчастіше з великою кількістю ключових слів на сторінці), прийом під назвою клоакінг (користувачеві віддається одна сторінка, що легко читається, а пошуковому роботу — інша, оптимізована під які-небудь запити), використання прихованого тексту на сторінках сайту, використання «однопіксельних посилань».

  1. Підсумок

SEO – абревіатура англомовної фрази «search engines optimization». У буквальному перекладі на українську мову фраза читається як «пошукові машини оптимізація». Не зовсім правильно побудована за законами української мови, фраза, проте, вірно відображає зміст терміну – оптимізація сайту в пошукових системах, тобто, проведення заходів з просування сайту на верхні позиції в результатах пошуку. Свій початок SEO веде з середини 90-х років. З появою пошукових машин власники сайтів практично миттєво зрозуміли, що мало мати сайт. Необхідно залучити на сайт максимальну кількості користувачів. А кращого інструменту, ніж пошуковик, для цього не знайти. Почалася конкурентна боротьба за увагу пошукових систем до своїх сайтів. Піонерами в SEO були, зрозуміло, родоначальники мережі – американці. Великий внесок у розвиток SEO вніс Денні Салліван, відомий інтернет-журналіст, який озвучив саму концепцію SEO, яка, на його думку, передбачає використання особливостей пошукових алгоритмів для просування сайту. Вивчаючи алгоритми роботи пошукових машин, Салліван першим звернув увагу на те, чим привертається увага пошукової машини до сайту, і висловив припущення, що увагу пошуковика можна залучити штучно. Так народилася ідея умисного просування сайту в пошукових системах. SEO як техніка З плином часу з’явилося безліч способів оптимізації сайтів в пошукових машинах. Сайти просуваються унікальним контентом, проведенням відкритих рекламних кампаній, обміном тематичними посиланнями з іншими сайтами. Однак не всі методи SEO вітаються пошуковими системами. Існує так зване «чорне» SEO, яке в короткі терміни просуває сайт, але істотно ускладнює роботу пошуковиків. Виграш використання «чорного» SEO – час, але за надто швидке просування власник сайту може поплатитися втратою ресурсу. Такий сайт видаляється з видачі пошукових машин і стає марний з точки зору отримання прибутку. SEO як бізнес З розвитком всесвітньої павутини пошукова оптимізація перетворилася на масштабний засіб заробітку. Справа в тому, що не всі власники сайтів в достатній мірі володіють інструментами SEO. Протягом короткого часу з’явилася окрема професія – SEO-оптимізатор. Деякі фахівці домоглися таких успіхів, що визнані світовими авторитетами в SEO, наприклад, американець Тодд Малікоут. Однак зі шквальним зростанням інтересу до сайтобудівництва оптимізатори-одинаки вже не справляються з роботою. Виникли і успішно ведуть свою діяльність в галузі пошукової оптимізації SEO-компанії. Існує навіть рейтинг SEO-компаній. Деякі компанії, як, наприклад, «Сума технологій», проводить дистанційне навчання оптимізаторів ефективним методам SEO. Перші проекти інтернет-пошуку були, швидше, амбітними ініціативами ентузіастів, що перевіряли свої таланти в управлінні величезними масивами інформації. У середині 90-х років минулого століття ніхто й не замислювався про “біле” SEO або про чорне SEO. Програмісти насолоджувалися тим, що їхні ідеї, інструменти, ними створювані, ефективно працюють в глобальному масштабі. Ситуація кардинально змінилася, коли інтернет став перебувати, що називається, в зоні крокової доступності. А, особливо, коли сотні тисяч інтернет-користувачів почали намагатися в короткий термін витягувати максимальний прибуток зі своїх проектів за допомогою SEO. У хід пускалися відвертий обман користувачів і маніпуляції слабкими сторонами пошуковиків. Інтернет став все більше нагадувати «блошиний ринок», ніж співтовариство цивілізованих людей. Плюс до всього, ентузіасти, що запустили перші пошукові системи, виросли в серйозних людей з певними життєвими принципами, які не дозволяють їм, закривши очі, спостерігати, як справа їхнього життя – пошуковий інтернет, – перетворюється на потворного карлика. Поступово всіма пошуковими системами була розпочата боротьба з тими оптимізаторами і їх методами SEO, які роблять інтернет незручним, а то й шкідливим, для звичайної людини. Наприклад, адміністрації пошукових систем, всіх без винятку, «викреслюють» зі свого індексу, а, значить, і з Інтернету, сайти, що відверто обманюють користувачів або ті ресурси, власники яких ігнорують загальнолюдські норми поведінки в гонитві за прибутком. Пошукові машини є все ж комерційними проектами, і ця специфіка не дає їм об’єднати зусилля в боротьбі за Інтернет для людини. Проте кожен пошуковик, окремо завдаючи ударів по чорному SEO і стимулюючи SEO біле, робить велику справу – створюють Всесвітню павутину з людським обличчям.

  1. 2.SMO

SMO (social media optimization) — це один із сучасних методів зовнішнього просування ресурсу, який володіє однією відмінною рисою — просування сайту відбувається без будь-якої участі сайту в пошукових системах.

Таким чином, по суті, власнику проекту не варто думати про те, які сторінки сайту потрапили в індекс, які — ні, на яких позиціях зараз знаходиться його ресурс, кількість зовнішніх посилань і т. д. Все це стає неважливо. Головне — правильно оптимізувати сайт під користувачів, а не під пошукових роботів.

SMO – абревіатура англомовної фрази “social media optimization”, що означає такий спосіб оптимізації сайту, при якому дизайн, контент і інтерфейс користувача сайту видозмінюються таким чином, що ресурс можна використовувати в якості соціальної мережі. Таким чином, SMO полягає в проведенні чисто технічних заходів, які полягають в перетворенні структури сайту у бік соціалізації. Історичні передумови виникнення SMO Попередником SMO є соціальний маркетинг, дисципліна, що з’явилася в 70-х роках минулого століття. Родоначальниками терміну “SMO”, підкреслимо, лише терміна, були американські вчені Джеральд Зальтман і Філіп Котлер. В загальному, соціальний маркетинг не є чиїмось персональним винаходом. Це плід роботи колективного розуму над питаннями організації маркетингу. На відміну від традиційної торгівлі, коли продавець взаємодіє з одним покупцем, соціальний маркетинг був спрямований до суспільства. Простіше кажучи, ідея полягала не в продажу чогось конкретного, а у формуванні позитивного іміджу бренду в очах сотень тисяч, а, може бути, і мільйонів споживачів, в чому і вбачається запорука успішних продаж. З приходом в світ Інтернету можливість розширення соціального маркетингу стрімко зросла. Народився окремий напрямок – оптимізація маркетингових сайтів в інтернет-спільнотах. З часом інструментом SMO почали користуватися і оптимізатори, які просувають не тільки маркетингові ресурси. З тієї причини, що SMO є, по суті, набором технічних засобів щодо організації сайту, а набір цих засобів обмежений, з’явилося поняття «кейс SMO». Кейсом називають сукупність рішень, реалізацією яких оптимізатор домагається підвищення привабливості сайту в очах цільової аудиторії. Багато оптимізаторів наявність кейсів SMO навіть перетворили на бізнес, продаючи найбільш вдалі рішення. Інтернет повний пропозицій продажу ефективних кейсів SMO. Однак придбання дійсно працюючого кейса ще не гарантує успіху просування, тому що SMO – це насамперед … Постійна робота На відміну від іншого поширеного способу оптимізації – SEO, котрий передбачає просування сайту в пошукових машинах, метод SMO передбачає отримання прямого користувацького трафіку на сайт. Для цього ресурс повинен бути цікавий і зручний користувачам. Причому, ці якості повинні зберігатися і підтримуватися постійно. Лояльність користувачів до ресурсу викликається, головним чином, публікацією на сайті корисною і затребуваною для відвідувачів інформації, яка подається в зручному вигляді. Комфорт перебування користувачів на сайті створюється введенням різних сервісів, наприклад, обміну інформацією або всіляких підписок на розсилки, організацією чатів, форумів. Словом, для успіху оптимізації методом SMO сайт повинен орієнтуватися, насамперед, на людей. А так як людські пріоритети – річ динамічна, то і робота з удосконалення сайту повинна вестися постійно. Причому, робота повинна носити масштабний характер. Це важко в порівнянні з пошуковою оптимізацією, але результати на порядок вищі. Інструменти SMO Перелік засобів SMO-оптимізації не так великий. У цьому можна переконатися, поглянувши на який-небудь кейс, викладений оптимізатором в мережу для власного піару. Для ефективного SMO-просування великої кількості засобів зовсім і не потрібно. Бо справа не в кількості інструментів, а в якості. Для цілей SMO застосовують, наприклад, такі: ведення блогів з можливістю публічного коментування; створення і ведення форумів; голосування з публікацією результатів. Це, зрозуміло, лише основні інструменти SMO, яких цілком достатньо для створення працездатного ресурсу, залучає до себе увагу тисяч відвідувачів. Як приклад можна навести форум www.forum.searchengines.ru – найуспішніший ресурс, ефективно просунутий протягом останнього часу саме методами SMO. Навантаження оптимізатора Просування сайту ставить перед оптимізатором певні вимоги. По-перше, необхідний постійний моніторинг дотримання користувачами законодавства. По-друге, потрібен облік психологічних особливостей тих чи інших категорій користувачів. По-третє, потрібно жорстка модерація поведінки користувачів на сайті. Виконання всіх цих вимог суттєво навантажує оптимізатора і в той же час сприяє ефективному просуванню сайту. І не просто ефективному, а карколомному! Грамотне і зважене SMO-просування приводить на сайт тисячі, а при вдалому розкладі, і десятки тисяч відвідувачів.

Переваги SMO оптимізації, в порівнянні з SEO:

  • Оптимізація сайту під соціальні медіа відбувається без участі пошукових систем. Головне — провести якісну рекламну кампанію, зацікавити потенційних покупців і дати їм детальну інформацію про свій продукт.
  • Робота з людьми. Люди, які знаходяться в «соціальному сегменті» інтернету приходять в нього за одним — за спілкуванням. Спілкування — це основна складова SMO. Завдання SMO оптимізатора — створити на своєму ресурсі атмосферу спілкування між користувачами, і що найважливіше — це спілкування користувачів з власником ресурсу. Цей момент значно підвищить конверсію, так як люди будуть більше довіряти продукту, за рахунок спілкування з власником проекту.
  • SMO оптимізація може успішно співпрацювати з SEO просуванням. Обидва ці методи жодним чином не заважають один одному, оскільки мають різні «поля дії». Єдине, що вам потрібно, це — мати велику кількість грошей на просування ресурсу відразу в двох різних напрямках.
  • Основа SMO просування — це контент. У випадку зі SMO оптимізацією контент не повинен писатися 50/50 — наполовину для пошукових роботів, наполовину для людей. У SMO контент повинен писати тільки для людей. Грамотно написаний контент значно підвищує ефективність SMO просування і переходить в розряд «вірусного».
  • «Живий» сайт. Ресурс завжди повинен поповнюватися новою, корисною інформацією, що б відвідувач кожен день міг на нього заходити і пізнавати для себе щось нове.

Появу поняття SMO пов'язують з публікацією Рохіта Баргави 2006 р., в якій він сформулював 5 правил SMO:

  • створювати такий контент, який користувачі самі захочуть поширювати в мережі;
  • максимально спростити додаванняконтентуз сайту в соціальні мережі, закладки, RSS-агрегатори;
  • заохочувати тих, хто на вас посилається;
  • забезпечити експорт контенту на інші сайти, обов'язково з посиланням на джерело (тобто ваш ресурс);
  • заохочувати створення сервісів, які будуть поширювати ваш контент.

SMM – абревіатура англомовної фрази “social media marketing”, що описує просування сайтів в соціальних мережах, на форумах, на порталах і так далі. Таким чином, SMM – метод залучення трафіку користувачів на сайт, що просувається, напряму, а не через пошукові машини. Історія Вік SMM не такий довгий, як час розкрутки сайтів в пошукових системах. Оптимізація SMM на світ з’явилася саме як розвиток SEO. А ефективним для просування інструмент SMM cтав тільки після створення великих соціальних мереж, подібних Facebook або Twitter. Загальновідомо, що мережі почали створюватися приблизно на межі двохтисячних років, коли інтернет став доступним простим громадянам. З цього часу і слід відраховувати вік SMM. Інструменти Набір засобів, за допомогою яких проводиться SMM-просування, читай реклама сайту в соціальних мережах, по суті, величезний. Адже здійснення заходів SMM покликане зацікавити не пошукових роботів, а живих людей. Головне завдання – вписатися в канву тієї соціальної мережі, в якій проводиться SMM. Необхідно провести таку рекламну кампанію, яка пробудить інтерес до сайту з боку максимальної кількості членів соціальної мережі, одночасно не викликаючи нарікань з боку адміністрації ресурсу. Головним чином, використовується публікація матеріалів, цікавих користувачам мережі. Необхідний високий рівень майстерності SMM-оптимізатора для того щоб досягаючи своєї мети – залучення інтересу до ресурсу, який розкручуємо – не бути включеним в число спамерів, які втрачають можливість на публікацію матеріалів в рамках даної мережі. Основи вдалого SMM По-перше, потрібне ретельне вивчення аудиторії соціальної мережі. Наприклад, якщо оптимізатор розкручує сайт пейнтбольного клубу, то на форумі вишивання хрестиком успіх оптимізації буде вельми сумнівний. Втім, все залежить від таланту оптимізатора. По-друге, у великих соціальних мережах, подібних згаданим Facebook і Twitter, потрібно вибирати свою цільову аудиторію. На це потрібно чимало часу, але його витрати, як правило, повертаються дієвою увагою не всіх користувачів підряд, а тільки зацікавлених осіб. По-третє, за свідченням фахівців, найбільшого успіху досягають оптимізатори, які витрачають зусилля не тільки на оптимізацію свого сайту, але і на розвиток того ресурсу, в якому здійснюють просування SMM. Приклади вдалих SMM рішень SMM-просування деяких ресурсів, без перебільшення, вписано золотими літерами в історію Інтернету. Перерахуємо “поіменно”. Кампанія з просування поштовика Hotmail, стартувала ще у далекому 1996 році. Просування полягало у використанні фрази “get your free email at Hotmail”, переводиться як “отримаєте ваш безкоштовний ящик на Хотмейл”, яка закінчувала кожен лист, відправлений з Hotmail. Про результати за давністю років невідомо, але, швидше за все, вони були значними, якщо судити з того, що зараз так роблять всі – отримують ящики на Хотмейлі. У рамках кампанії CareerBuilder користувачі повинні були відправити друзям або знайомим розмовляючу мавпу у вигляді електронної листівки. Відправлено було гігантську кількість послань – 100 мільйонів. Просування бренду Evian влітку 2009 року принесло в соціальну відеомережу YouTube танцюючих немовлят. Акція визнана самою потужною маркетинговою рекламною подією року, бо відеоролик набрав приблизно 60 мільйонів переглядів, потрапивши до Книги рекордів Гіннеса. Акція з розкрутки OfficeMax, що називалася “Сам собі ельф”, почалася напередодні нового 2006 року. Користувачам пропонувалося завантажити свою фотографію на сайт і побачити, як скакав ельф, у якого було обличчя, зображене на фотознімку. За підрахунками організаторів акції, було створено 122 мільйони віртуальних ельфів! Шведський конгломерат Ikea , проводячи маркетингову акцію в Facebook, переслідував дві мети – просунути певний ресурс і привернути увагу до меблевого бренду “Showroom”. Була створена сторінка директора магазину в одному з міст Швеції. У директорський профіль були завантажені фотознімки приміщень магазину з товаром . Користувачі, що живуть поблизу магазину, отримали можливість відзначитися на товарі, який вони бажали б отримати в якості подарунка. Результати, знову ж, опубліковані не були, але достеменно відомо, що користувачі, хто встиг першим взяти участь в акції, дійсно отримали меблі. Оптимізація пошуковика Bing. Microsoft просував свій пошуковик старим, але ефективним способом – купуючи фанатів в мережі Facebook за особливі віртуальні гроші – валюту ігри Farmvill. Всього за один день кількість друзів пошукової системи Bing в соціальній мережі Facebook зросла на 360% і склала 425 тисяч користувачів. За оцінками фахівців, не всяка маркетингова акція, що проводиться традиційними засобами – пресою, радіо і телебаченням, – виявляється настільки ефективною. 

Білі методи пошукової оптимізації Біла оптимізація, на відміну від широко розповсюджених методів просування сайтів, виключає застосування будь-яких способів, спрямованих на штучне збільшення позиції в пошуковій видачі. Її процеси побудовані на природному розвитку проектів, аналізі поведінки споживачів, проведенні PR-кампаній, які збільшують кількість цільових відвідувачів та популярність ресурсу серед користувачів мережі Інтернет Всі методи білої оптимізації можна розділити на два основних види: внутрішні і зовнішні. Внутрішня біла оптимізація Внутрішня біла оптимізація спрямована на загальне поліпшення сайту. Сюди входить чітка структуризація, використання унікального контенту, створення Sitemap, внутрішня перелінковка, хороший трафік, високий траст сайту, створення RSS, відстеження неякісних посилань, грамотне складання семантичного ядра та інші подібні заходи. Важливу частину серед них займає оптимізація контенту, тобто розміщення в текстовому наповненні необхідного для оптимальної щільності ключових слів (як правило, 5-7%). Можливе також збільшення ваги слів шляхом використання відповідних тегів. Варто відзначити, що всі ці маніпуляції виконуються зі збереженням якомога більш природного вигляду текстів. В іншому випадку пошукові системи можуть розцінити їх як спам. До методів білої оптимізації також зараховується робота над адресами сайтів і файлом robots.txt. До недавнього часу до неї відносилась і оптимізація мета-тегів. Однак у зв’язку з безліччю спроб оптимізаторів проспамити їх ключовими словами і фразами, що не мають відношення до змісту сторінок, більшість пошукових систем їх не враховує. Зовнішня біла оптимізація Зовнішня біла оптимізація – це поширення інформації про існуючий сайт, що досягається за рахунок проведення рекламних кампаній та інших технологій маркетингу. Сюди також можна віднести реєстрацію ресурсів у таких великих каталогах, як DMOZ, Яндекс.Каталог. Просування за допомогою статтей. Останній метод, всупереч поширеній думці, лише умовно відноситься до білого. На даний момент пошукові системи не здатні розпізнавати куплені посилання в текстах, що відкриває широкі можливості оптимізаторам проводити самостійну розкрутку сайтів без остраху накладення на них штрафних санкцій. Але по своїй суті даний спосіб являє штучне нарощування показників, що порушує правила використання пошукових систем. Переваги Так як білі методи спрямовані не на заспамлення пошукових систем, а на надання цікавої інформації, підвищення функціональності при розробці сайтів і рівня зручності роботи з ними, це сприятливо позначається на їх популярності серед користувачів і забезпечує природний приплив відвідувачів. Але головною перевагою білої оптимізації все ж є досягнення стабільних показників, які не залежать від пошукових систем і не втрачають своїх значень при зміні їх алгоритмів.

  1. 3.Безкоштовні сервіси для SEO-аналіз сайту онлайн

SEO-аналіз є невід’ємним аспектом онлайн-просування сайту. Аналізуючи рівень ефективності роботи вашого сайту, ви зможете поліпшити, оптимізувати сайт, виправити помилки в наповненні блогу для отримання довгоочікуваного трафіку і підвищення рівня прибутку від запущеного вами ресурсу. Завдяки безкоштовному SEO аналіз сайту ви зможете зручно і швидко обзавестися інформацією про величезній кількості показників вашого сайту. Ці показники суттєво впливають на видимість Інтернет-ресурсу в пошукових системах. Існують такі показники SEO-аналізу:

  • Авторитетності сайту (Яндекс ТІЦ, Alexa Rank, Google PR);
  • Щільність ключових фраз, які перебувають на сторінці;
  • Внутрішні і зовнішні посилання;
  • Ключові слова, за якими пошукові системи знаходять ваш сайт.

Розглянемо детальніше кожен з вищенаведених показників.

ТІЦ, або тематичний індекс цитування – це технологія пошукової системи «Яндекс», яка визначає рівень авторитетності сайту з урахуванням характеристики якості — посилань на нього з інших Інтернет-ресурсів. ТІЦ розраховують за попередньо розробленим алгоритмом, важливе значення має тематична близькість ресурсу і сайтів, що посилаються на нього. Цей показник використовують, спочатку, для визначення прихильності ресурсів в рубриках каталога «Яндекса».

Alexa Rank – це рейтинг, який є комбінованим показником, який враховує кількість відвідувачів і переглядів сторінок. Важливо, щоб число даного показника було якомога меншим.

Google PR – це величина, виражена в числовому еквіваленті, що показує рівень, або міру “важливість” сторінки в однойменною пошуковою системою. Залежить дане число від кількості посилань ззовні на цю сторінку і від рівня важливості цих посилань.

Щільність ключових фраз – цей показник дозволяє визначити, яка кількість разів ключові слова використовують у певному тексті.

Перевірка на клей – це необхідність визначення, не переплачує власник сайту за доменне ім’я. На доменні імена постійно зростає попит, особливо на такі, які вже володіють значними показниками тіц і PR. Шахраї розраховують на те, що домен з схожою частиною в назві можна продати за більш високою ціною. Пошукова система дані домени може вважати однаковими, дзеркальними, і буде перекидати користувачів на той домен, який буде більш пріоритетним з цієї склеювання. Таким чином, склейка, клей – це наявність аналогічної частини в іменах доменів, при цьому реєстрація таких доменів може бути проведено в різних зонах.

Яндекс Каталог – це колекція посилань, анотованих і зібраних вручну редакторами, що полегшує пошук в Інтернеті інформації. Якщо в результаті перевірки за запитом покажуть інший домен, тоді очевидно, що сталася склейка. Коли найменування домену повністю збігається з таким же ім’ям, і значення тіц збігаються повністю, тоді склейка відсутня.

DMOZ.org – це каталог, що характеризується жорсткою модерацією. Попадання в нього свідчить про те, що ваш ресурс є гарним і інформативним.

Mail.ru каталог – це система, що дозволяє проводити веб-аналітику. В даному ресурсі збирається інформація про пристрої і відвідувачів сайтів.

Рамблер ТОП 100 – це каталог Інтернет-ресурсів, який дозволяє визначити статистику відвідуваності, провести аудит сайту – про показах, унікальних відвідувачів і т. п.

Оцінка сайту включає в себе:

  • контроль і коректування ключових слів, відстеження актуальності їх використання;
  • перевірку хостингу;
  • пошуковий аудит сайту;
  • відстеження лічильників відвідувань.

Завдяки SEO-аудит сайту онлайн, ви отримаєте інформацію про безпеку ресурсу, наявності адреси вашого сайту важливих Інтернет-каталогах, дізнаєтеся про позиції сайту в пошукових системах. SEO-аналіз сайту передбачає оцінку структури, ефективності та рівня швидкості завантаження в Інтернеті, проведення аналізу контенту (медійного та текстового) на відповідність та якість. Вся інформація, розміщена на сайті, перевіряється на плагіат, тому, додавайте на сайт тільки унікальний контент.

  1. 4.Важливі критерії, або як виміряти успіх SEO сайту?

Для того, щоб тестувати сайт на рівень результативності, оцінити можливість сайту продавати товари, визначте, чи всі складові елементи на вашому сайті сприяють продажам? На головній сторінці сайту потрібно розмістити великий банер з рекламною інформацією. Перевірте, чи є наведені нижче критерії на вашому сайті:

  • Наявність унікальної торговельної пропозиції, вигіднішого, ніж у конкурентів;
  • Присутність тимчасових, термінових пропозицій і акцій, строк дії яких закінчується протягом доби або кількох годин;
  • Робота direct mail, пряма поштова розсилка;
  • наявність бази клієнтів;
  • Можливість оплати товару або послуги через ваш сайт?
  • Ефективність статей, написаних шляхом SEO-копірайтингу;
  • Опубліковані на сторінках заклики до купівлі, до дзвінка (на самому видному місці зверху опублікуйте контактний номер), замовлення зворотного дзвінка або пропозиції до спілкування з онлайн консультантами.

Для покупців буде привабливою можливість безкоштовного дзвінка на номер toll free 8-800. Перевірте, чи зазначено на сайті про цілодобовий прийом дзвінків? Також, корисним буде присутність відгуків клієнтів, адже це так підвищує рівень довіри з боку потенційних покупців! Розглянемо безкоштовні онлайн-сервіси для комплексного SEO-аналіз сайту.

  1. – це сервіс, що дозволяє перевірити траст xt за допомогою системи Яндекс.
  2. – це кращий варіант для комплексного аудиту і пошуку можливих недоліків просування SEO.
  3. – надійна система для аудиту сайту, що дозволяє отримати вичерпну інформацію.
  4. дозволяє провести аудит у масштабному варіанті.
  5. дозволяє провести повний аналіз сайту за рівнем популярності і правильності.
  6. дозволить вам провести фаховий аналіз сайту.
  7. надає аналіз та всю необхідну інформацію про кількість і якість вхідних посилань на вашому сайті.
  8. дозволить вам отримати більш швидкий, ефективний сайт для ваших користувачів.
  9. на цьому сайті ви зможете провести сео-оптимізацію.
  10. дозволить просувати ваш сайт на просторах Інтернету;
  11. допоможе вам оцінити як власний сайт, так і сайт вашого конкурента.
  12. pr-cy.ru— це популярний сервіс для масштабного онлайн-аналізу сайту.
  13. — це універсальний, але незручний у використанні сервіс для аналізу сайту.
  14. site-auditor.ru— це проста у використанні програма, яка здійснює експрес-аналіз сайту і перевіряє позиції за запитами.

(Для ознайомлення з повним текстом статті необхідно залогінитись)