Berko A. Functionally logistic model of commercial content processing / Andriy Berko, Victoria Vysotska, Lyubomyr Chyrun // Комп’ютерні системи проектування. Теорія і практика, Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. – № 777. – Львів 2013. – Стор.31-38.

UDC 004.738.5

A. Berko1, V. Vysotska2, L. Chyrun3
Lviv Polytechnic National University,
1 Environment and Ecosystems Department,
2 Information Systems and Networks Department,
3Software Department

FUNCTIONALLY LOGISTIC MODEL OF COMMERCIAL CONTENT PROCESSING

© Berko A., Vysotska V., Chyrun L., 2013

In the given article is functional logistic model of commercial content processing as the content life cycle stage in electronic commerce systems proposed. The model of commercial content processing describes the information resources forming in electronic content commerce systems and automation technology simplifies the commercial content management. In the given article the main problems of electronic content commerce and functional services of commercial content processing are analyzed. The proposed model gives an opportunity to create an instrument of information resources processing in electronic commerce systems and to implement the subsystem of commercial content formation, management and support.
Key words: information resources, commercial content, content analysis, content monitoring, content search, electronic content commerce systems.

Запропоновано функціонально-логістичну модель опрацювання комерційного контенту як етап життєвого циклу контенту в системах електронної комерції. Модель опрацювання комерційного контенту описує процеси формування інформаційних ресурсів у системах електронної контент-комерції та спрощує технологію управління комерційним контентом. Проаналізовано основні проблеми електронної контент-комерції та функціональних сервісів опрацювання комерційного контенту. Запропонована модель дає можливість створити засоби опрацювання інформаційних ресурсів у системах електронної контент-комерції та реалізувати підсистеми формування, управління та супроводу комерційного контенту.
Ключові слова: інформаційний ресурс, комерційний контент, контент-аналіз, контент-моніторинг, контентний пошук, система електронної контент-комерції.

(Для ознайомлення з повним текстом статті необхідно залогінитись)