РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
СК3 «Крос-платформенне програмування та хмарні сервіси»
/код і назва навчальної дисципліни/
___________________Другий (магістерський)________________________
/рівень вищої освіти/
галузь знань ________________12 Інформаційні технології____________________
/шифр і назва/
спеціальність _______________124 Системний аналіз ________________________
/шифр і назва /
спеціалізація________________Системи і методи прийняття рішень __________
/шифр і назва /
вид дисципліни___________________обов’язкова_______________________________
(обов’язкова / за вибором)
мова викладання______________________українська____________________________
Львів – 2016 рік
Робоча програма з навчальної дисципліни_«Крос-платформенне програмування та хмарні сервіси»_для студентівІнституту комп'ютерних наук та інформаційних технологій_
/назва інституту/
Розробники:
Доцент,_к.ф.-м.н., доцент_______ _______________________ /__ Р.В. Юринець___/
/посада, науковий ступінь та вчене звання/ /підпис/ /ініціали та прізвище/
______________________________________ __________________ /__________________/
/посада, науковий ступінь та вчене звання/ /підпис/ /ініціали та прізвище/
Робоча програма розглянута та схвалена на засіданні кафедри ІСМ
Протокол від «____»________________20___ року № _____
Завідувач кафедри ІСМ ___________________ /___В.В.Литвин________/
/підпис/ /ініціали та прізвище /
Робоча програма розглянута та схвалена НМК спеціальності 124 "Системний аналіз"
Протокол від «____»________________20__ року № _____
Секретар НМК ___________________ /_____________________/
/підпис/ /ініціали та прізвище /
1. Структура навчальної дисципліни
Найменування показників | Всього годин | |
Денна форма навчання |
Заочна форма навчання |
|
Кількість кредитів/год. | 5/150 | |
Усього годин аудиторної роботи, у т.ч.: | 48 | |
|
16 | |
|
– | |
|
– | |
|
32 | |
Усього годин самостійної роботи, у т.ч.: | 102 | |
|
– | |
|
1 | |
|
– | |
|
102 | |
Екзамен | + | |
Залік | – |
Частка аудиторного навчального часу студента у відсотковому вимірі:
- денної форми навчання – _32%_______;
- заочної форми навчання – _____________
- Мета та завдання навчальної дисципліни
2.1. Мета вивчення навчальної дисципліни
Метою викладання навчальної дисципліни «Хмарні технології» є сформувати у студентів необхідний обсяг теоретичних і практичних знань про технології хмарних обчислень, консолідації та віртуалізації, застосовуваними в хмарних обчисленнях, умінь і навичок практичної реалізації хмарних технологій у сучасному виробництві. Ознайомити студентів із основними поняттями та термінологією хмарних обчислень, із областями їх застосування у бізнес-діяльності. Вивчити доцільність перенесення наявних застосунків у хмарне середовище, оцінити ефективність застосування та довгострокові перспективи. Розглянути питання безпеки, розгортання, резервного копіювання в контексті хмарної інфраструктури. Сформувати у студентів уміння системного адміністрування для розробки і супроводу хмарних застосунків. Підготовка випускників до самонавчання і безперервного професійного самовдосконалення.
2.2. Завдання навчальної дисципліни
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для оптимізації проектування інформаційних систем будь-якої складності, для вирішення конкретних завдань проектування інтелектуальних інформаційних систем з керування об'єктами різної фізичної природи.
- Здатність аналізувати та оцінювати коло завдань, які сприяють подальшому розвитку ефективного використання інформаційних ресурсів систем прийняття рішень.
- Здатність проводити оцінку наявних технологій та на основі аналізу формувати вимоги до розроблення перспективних інформаційних технологій.
- Здатність вміти визначати тип інтеграції даних, необхідний для тої чи іншої задачі.
- Здатність формулювати функціональні вимоги до інформаційних систем, розробляти технічні завдання, функціональні специфікації для розподіленої СУБД, роботи в розподіленому середовищі, опрацювання XML-даних.
- Здатність проектувати та використовувати наявні засоби інтеграції даних, опрацьовувати дані, що зберігаються у різних системах.
- Здатність організовувати, конфігурувати та розробляти Web-системи, використовуючи принципи розподілених систем, гіпертекстових систем, відповідні технічні та програмні засоби.
- Здатність будувати моделі інформаційних потоків, проектувати сховища і простори даних, бази знань, використовуючи діаграмну техніку і стандарти розроблення інформаційних систем.
- Здатність володіти достатніми науковими навичками, щоб успішно проводити наукові дослідження під наглядом наставника.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
- уміння спілкуватися другою мовою;
- здатність навчатися;
- уміння спілкуватися усно та в письмовій формі українською мовою;
- здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел;
- уміння ідентифікувати, формулювати та розв’язувати задачі;
- уміння приймати обґрунтовані рішення;
- уміння проводити дослідження на відповідному рівні;
- уміння працювати в команді;
- уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати;
- уміння розробляти та керувати проектами;
- уміння працювати самостійно.
фахових:
- здатність гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій:
- здатність аналізувати та формулювати висновки для різних типів складних управлінських задач у різних галузях народного господарства.
- здатність формулювати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові гіпотези та наукові задачі в області системного аналізу та прийняття рішень, вибирати належні напрями і відповідні методи для їхнього розв’язування.
- здатність сприймати ново здобуті знання в області системного аналізу та прийняття рішень та інтегрувати їх із уже наявними. Здатність зорієнтуватися на рівні спеціаліста в певній вузькій області системного аналізу та прийняття рішень, яка лежить поза межами вибраної спеціалізації.
- здатність вивчати та критично оцінювати нові методології проведення системного аналізу та застосування інженерії даних і знань, ґрунтуючись на фахових у цих областях наукових літературних джерелах.
Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
- Володіння поглибленими професійно-профільними знання і практичними навичками для оптимізації проектування інформаційних систем будь-якої складності, для вирішення конкретних завдань проектування інтелектуальних інформаційних систем з керування об'єктами різної фізичної природи.
- Отримання знань для здатності проводити оцінку наявних технологій та на основі аналізу формувати вимоги до розроблення перспективних інформаційних технологій.
- Отримання знань і навиків формулювати функціональні вимоги до інформаційних систем, розробляти технічні завдання, функціональні специфікації для розподіленої СУБД, роботи в розподіленому середовищі, опрацювання XML-даних.
- Знання та навики проектувати та використовувати наявні засоби інтеграції даних, опрацьовувати дані, що зберігаються у різних системах.
- Знання та навики організовувати, конфігурувати та розробляти Web-системи, використовуючи принципи розподілених систем, гіпертекстових систем, відповідні технічні та програмні засоби.
- Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською).
- Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
- Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
- Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
- Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
2.3. Перелік попередніх та супутніх і наступних навчальних дисциплін
№ з/п |
Попередні навчальні дисципліни |
Супутні і наступні навчальні дисципліни |
1. | Організація баз даних та знань | |
2 | Операційні системи комп'ютерних мереж | |
3 | Організація сховищ та просторів даних | |
4 | Комп’ютерні мережі |
3. Анотація навчальної дисципліни
Знання отримані в процесі вивчення даної дисципліни базуються на принципах використання хмарних технологій. Здійснюється забезпечення професійної освіти, що сприяє соціальній, академічній мобільності, затребуваності на ринку праці, успішній кар'єрі, співпраці в командах регіональних структур в області використання сучасних інформаційних технологій.
4. Опис навчальної дисципліни
4.1. Лекційні заняття
№ з/п | Назви тем | Кількість годин | |
ДФН | ЗФН | ||
1. | Основні поняття та класифікація систем хмарних обчислень | 2 | |
2. | Основи крос-платформного програмування | 2 | |
3. | Принципи побудови продуктивних обчислювальних кластерів в хмарних системах. | 2 | |
4. | Основні сценарії застосування технологій хмарних обчислень. | 2 | |
5. | Хмарна платформа MicrosoftAzure. | 2 | |
6. | Інфраструктура AmazonWebServices. | 2 | |
7. | Загальний огляд сучасних платформ хмарних обчислень. | 2 | |
8. | Розробка програмного забезпечення для хмарних обчислень. | 2 | |
Усього годин | 16 |
4.2. Лабораторні заняття
№ з/п | Назви тем | Кількість годин | |
ДФН | ЗФН | ||
1. | Основи хмарних сервісів. | 2 | |
2. | Хмарні сервіси зберігання | 4 | |
3. | Основи роботи з Wuala | 4 | |
4. | Хмарна платформа Microsoft Azure. Базовий сервіс платформи - Azure Web Sites. Робота із віртуальними машинами. | 4 | |
5. | Використання сервісів в Windows Azure і управління ними | 4 | |
6. | Розробка, публікування і використання простого хмарного застосунку для Windows Azure | 6 | |
7. | Використання Windows Azure для мобільних пристроїв | 4 | |
8. | Особливості проведення наукових досліджень із застосуванням хмарних технологій. Особливості розгортання кластерного рішення для виконання продуктивних обчислень. Машинне навчання як сервіс у хмарі Microsoft Azure. | 4 | |
Усього годин | 32 |
4.3. Самостійна робота
№ з/п |
Найменування робіт | Кількість годин | |
ДФН | ЗФН | ||
1. | Опрацювання конспекту лекцій | 40 | |
2. | Підготовка лабораторних робіт | 40 | |
3. | Підготовка до контрольних заходів | 22 | |
Усього годин | 102 |
5. Методи діагностики знань
Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзамену (письмової компоненти) у формі тестових запитань трьох рівнів складності.
(Для ознайомлення з повним текстом статті необхідно залогінитись)